środa, 10 października 2012

barokowo

Wszystkie zasadnicze cechy baroku,jak efektywność i bujność form, poszukiwanie swobody, kontrastów i ruchliwości, obfitości detali,odnajdujemy także w ubiorze. Moda porzuciwszy dawną symetrię i równowagę,a także powściągliwość,do jakiej nawoływali zarówno zwolennicy reformacji, jak i kontrreformacji,poczęła gonić za nowinkami,osobliwościami i wszelką ekstrawagacją,czego najlepszym dowodem były canons i rhingraves.
Claudia Medici


                                        Salomon Mesdach,Anna Bouden Courten
        Trzewik męski z karminowego aksamitu z wypukłym haftem srebrną nicią,koniec XVIIw.



barokowo..no więc dzisiaj pojawiam się z pierwszym przemyślanym postem,serio.Jak dla mnie jest on ciekawy i dyskutować na jego temat można by było wieczność.Nigdy nie sądziłam,że szkoła może mnie zainspirować do napisania czegoś..a więc jak widać z powyższych zdjęć mowa o Baroku..każde zdjęcie wybierałam wedle mojego gustu
złoto? nigdy nie rozumiałam dlaczego ludzie uważają,że jest tandetne! Uwielbiam jego każdy odcień oraz osobiście uważam,że w każdym połączeniu wygląda szlachetnie..i dzięki niemu Barok jest piękny.











 A o to przełożenie baroku na XXI w, bez wahania nazywam te prace arcydziełem!W mojej szafie muszą się znaleźć leginsy z wzorem barokowym oraz bluza..i kto powiedział,że złoto nie pasuje do wszystkiego?!
 A ja nadal przekształcam mój luźny sposób ubierania..w coś luzackiego z nutką elegancji..



A o to dzieła,które mnie urzekły! znalezione przez przypadek..1)Danae-Gustav-Klimt 2) Danoe-Adolf-Ulrik-Wetmuller

Jeżeli przetrwaliście te wypociny to bardzo mi miło:3 Postaram się częściej dodawać tego typu posty<już nawet mam kolejny pomysł> A ja uciekam do swojej szarej rzeczywistości :*

2 komentarze:

  1. świetny post;) uwielbiam styl barokowy i dominujące w nim wzory

    OdpowiedzUsuń